PoCOVIDowa Edukacja, Nowoczesna edukacj@

Projekt realizowany na podstawie umowy Nr RPDS.10.02.01-02-0035/18-00 z dnia 24.10.2018 r. o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego

Nowoczesna edukacj@ – projekt w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego startuje z inicjatywy dyrektora szkoły mgr Beaty Czeczot w Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Smolniku. Projekt realizowany będzie do roku 2020, a kwota projektu opiewa na około 200 000 zł.

Projekt zakłada kształtowanie kompetencji kluczowych na rynku pracy, wsparcie nauki języków obcych, nauk matematyczno-przyrodniczych i TIK (ICT) oraz właściwych postaw: kreatywności, innowacyjności, pracy zespołowej, stworzenie w szkole warunków do nauczania eksperymentalnego, kształtowanie i rozwijanie kompetencji uczniów w zakresie przedmiotów przyrodniczych oraz matematyki. Projekt uwzględnia również wsparcie uczniów ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi.

W ramach projektu szkoła wzbogaci się o nowoczesne pracownie: fizyczno- chemiczną, przyrodniczą, informatyczno- językową, geograficzno- przyrodniczą, matematyczną oraz pracownię sensoryczną.

Grupą docelową w projekcie są uczniowie SP w Smolniku, którzy będą mogli korzystać z bogatej oferty zajęć dodatkowych, służących wyrównywaniu dysproporcji edukacyjnych w trakcie procesu kształcenia oraz rozwija uzdolnienia, w tym uczestniczyć w zajęciach o nowatorskich rozwiązaniach programowych, organizacyjnych lub metodycznych. Zorganizowane zostaną również: koła zainteresowań, warsztaty, laboratoria dla uczniów, zajęcia organizowane poza lekcjami lub poza szkołą.

W szkole będzie prowadzone również doradztwo i opieka psychologiczno-pedagogiczna dla uczniów ze szczególnym uwzględnieniem problematyki ucznia o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych (m.in. uczniowie z niepełnosprawnościami, uczniowie uzdolnieni, zagrożeni przedwczesnym kończeniem nauki). Działania zostaną uzupełnione o zajęcia z psychologiem, aby ułatwić uczniom odnalezienie swojego miejsca w szkole i codzienną naukę, chroniąc ich przed wykluczeniem.

Dodatkowo zaplanowano wyjazdy na wycieczki edukacyjne, które będą uzupełnieniem i atrakcyjnym przekazem dodatkowych treści nauczania. Zwieńczeniem pracy uczniów w ramach projektu będzie przeprowadzenie prezentacji – rodzaju ogólnoszkolnego festiwalu wiedzy, podczas którego uczniowie będą mogli pochwalić się efektami swojej pracy.

Wprowadzenie dodatkowych zadań kształtujących umiejętności kluczowe wpłynie na możliwości osiągnięcia przez naszych uczniów kompetencji, tj.:

  • skutecznego komunikowania się w różnych sytuacjach,
  • efektywnego współdziałania w zespole,
  • rozwiązywania problemów w twórczy sposób,
  • sprawnego posługiwania się technologią informacyjną.

Dobiega końca drugi rok realizacji projektu Nowoczesna edukacj@. Zakłada on kształtowanie kompetencji kluczowych na rynku pracy, wsparcie nauki języków obcych, nauk matematyczno-przyrodniczych i TIK (ICT) oraz właściwych postaw: kreatywności, innowacyjności, pracy zespołowej, stworzenie w szkole warunków do nauczania eksperymentalnego, kształtowanie i rozwijanie kompetencji uczniów w zakresie przedmiotów przyrodniczych oraz matematyki. W obecnym, trudnym również dla edukacji czasie zajęcia projektowe realizujemy zdalnie. Korzystamy z nowoczesnych narzędzi komunikacji oraz uczymy się czerpać w sposób rozsądny z możliwości jakie daje internet, narzędzia IT oraz rozwiązujemy w sposób twórczy i innowacyjny problemy, jakie stawia przed nami sytuacja związana z ogólnoświatową pandemią.

Wszystkie zajęcia realizowane są od 4 maja za pośrednictwem komunikatora MEET według planu sprzed 12 marca – zmieniamy jedynie „miejsce”, w jakim się będziemy spotykać. Zapewniamy, że zajęcia te będą równie atrakcyjne, jak poprzednio, a udział w nich wpłynie na możliwości osiągnięcia przez naszych uczniów kompetencji, tj.:

  • skutecznego komunikowania się w różnych sytuacjach – a szczególnie w sytuacji, kiedy pożądane jest zachowanie realnego dystansu społecznego,
  • efektywnego współdziałania w zespole, nawet, jeśli zespół może komunikować się jedynie za pośrednictwem mediów,
  • rozwiązywania problemów w twórczy sposób,
  • sprawnego posługiwania się technologią informacyjną.

Grupą docelową w projekcie są uczniowie SP w Smolniku, którzy będą mogli korzystać z bogatej oferty zajęć dodatkowych, służących wyrównywaniu dysproporcji edukacyjnych w trakcie procesu kształcenia oraz rozwija uzdolnienia, w tym uczestniczyć w zajęciach o nowatorskich rozwiązaniach programowych, organizacyjnych lub metodycznych.

Zwieńczeniem pracy uczniów w ramach projektu będzie przeprowadzenie w 2020 prezentacji – ogólnoszkolnego festiwalu wiedzy, podczas którego uczniowie będą mogli pochwalić się efektami swojej pracy.