Samorząd Uczniowski w roku szkolnym 2021/2022
Wybory do Samorządu Uczniowskiego w roku szkolnym 2021/2022
28 września 2021 roku w Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Smolniku odbyły się wybory do Samorządu Uczniowskiego.
Udział wzięło 227 uczniów z klas IV-VIII.
Przewodniczącym Samorządu wybrany został Aleksander Maliszewski z klasy VIIIb zdobywając 138 głosów.
Zastępcą wybrana została Dorota Witecka z klasy VIIIc – otrzymała 53 głosy.
Skarbnikiem wybrana została Judyta Baran z klasy VIIIc z liczbą 23 głosów.
Funkcję Sekretarzy będą pełniły: Patrycja Ciupak i Zuzanna Labiszak z VIIIc oraz Maja Kochman z VIIa ,Maja Chromik z VIIa i Milena Stasiak z VIId.
Wszystkim zwycięzcom życzymy udanego roku szkolnego.
Opiekunowie SU
PLAN PRACY SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO W ROKU SZKOLNYM 2021/2022
w Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Smolniku
Opiekunowie:
- Anna Bierła
- Monika Borkowska
- Robert Chawchunowicz
- Mariusz Sarkan
- Przemysław Suchanecki
Samorząd uczniowski tworzą wszyscy uczniowie szkoły.
Zasady wybierania i działania organów samorządu określa regulamin samorządu.
Organy samorządu są jedynymi reprezentantami ogółu uczniów.
Cele pracy Samorządu Uczniowskiego:
- Planowanie życia i działalności ogółu uczniów.
- Angażowanie wszystkich uczniów do czynnego udziału w życiu szkoły.
- Rozwijanie demokratycznych form życia zbiorowego.
- Kształtowanie w uczniach określonych postaw społecznych:
- patriotyzmu
- zaangażowania
- gospodarności
- dyscypliny i odpowiedzialności.
Samorząd może przedstawiać radzie rodziców, radzie pedagogicznej i dyrektorowi szkoły wnioski i opinie we wszystkich sprawach szkoły, a w szczególności dotyczących realizacji podstawowych praw uczniowskich, takich jak:
- prawo do zapoznania się z programem nauczania, z jego treściami, celami oraz stawianymi wymaganiami;
- prawo do jawnej i umotywowanej oceny postępów w nauce i zachowaniu;
- prawo organizowania działalności kulturalnej, oświatowej, sportowej oraz rozrywkowej zgodnie z własnymi potrzebami i możliwościami organizacyjnymi w porozumieniu z dyrektorem szkoły;
- w porozumieniu z dyrektorem szkoły może podejmować działania z zakresu wolontariatu.
Realizowanie wszelkich działań będzie zgodne z możliwościami wynikającymi z aktualnej sytuacji epidemicznej.
WRZESIEŃ
- ustalenie planu działań na cały rok.
- organizacja kampanii wyborczej, wyborów do samorządu uczniowskiego – samorządy klasowe 4–8
- wykonanie gazetki z aktualnymi danymi samorządu.
„Chłopaki z naszej paki”- Obchody Dnia Chłopaka – (życzenia i upominki dla wszystkich chłopców )
*Akcja „Nie samą nauką żyje szkoła” – Dzień Krawatu – jako integracja środowiska uczniowskiego.
A. Bierła
M. Borkowska
wychowawcy klas 4-8
PAŹDZIERNIK
Rozpoczęcie całorocznej akcji pn. “Szczęśliwy numerek”;
„Nauczycielom – w dniu ich święta obchody Dnia Edukacji Narodowej (14.10)
Stop pustym miskom! Wspomóż schronisko – przeprowadzenie zbiórki karmy dla schroniska dla zwierząt w ramach akcji “Październik – miesiącem dla zwierząt”.
*Akcja „Nie samą nauką żyje szkoła” -Światowy Dzień Uśmiechu , jako integracja środowiska uczniowskiego.(05.10.)
A. Bierła
M. Borkowska
R. Chawchunowicz
M. Sarkan
Współpraca z kołem teatralnym – R. Arbaczewskiej
LISTOPAD
Palenie zniczy na grobach żołnierzy.
Dzień Niepodległości (wykonanie gazetki okolicznościowej, apel)
Andrzejkowy salon wróżb- dyskoteka, stoisko – sprzedaż wróżb i ciast andrzejkowych.
Ogólnopolski Dzień Praw Dziecka;(20XI) apel- Szkolny Rzecznik Praw Ucznia
*Akcja „Nie samą nauką żyje szkoła”- Dzień Życzliwości i Pozdrowień (21XI), jako integracja środowiska uczniowskiego.
A. Bierła
R. Chawchunowicz
M. Sarkan
P. Suchanecki
M. Smusz – Szkolny Rzecznik Praw Ucznia
GRUDZIEŃ
Rozpropagowanie akcji pomocy zwierzętom i ptakom w przetrwaniu trudnego okresu zimy, zbiórka karmy.
Mikołajki w klasach i Mikołaj w szkole.-teatr edukacyjny
Udział w akcji Góra Grosza i „Serdeczna paczka” dla ubogich rodzin z okazji „Świąt Bożego Narodzenia” -zbiórka zabawek
*Akcja „Nie samą nauką żyje szkoła”- Dzień w czapce mikołajkowej, jako integracja środowiska uczniowskiego.
R. Chawchunowicz
M. Sarkan
P. Suchanecki
STYCZEŃ
„Czas karnawału” -dyskoteka
Apel podsumowujący pracę uczniów klas 4-8 za I semestr roku szkolnego 2021/2022
*Akcja „Nie samą nauką żyje szkoła”- ubieramy się na biało” jako integracja środowiska uczniowskiego.
Opiekun SU
R. Chawchunowicz
M. Sarkan
P. Suchanecki
LUTY
Poczta Walentynkowa.
„Bezpieczne ferie zimowe” – przeprowadzenie konkursu na temat właściwego zachowania w czasie ferii zimowych .
*Akcja „Nie samą nauką żyje szkoła”- ubieramy się na czerwono (14.02.2022), jako integracja środowiska uczniowskiego.
A. Bierła
M. Borkowska
uczniowie kl. IV – VI
MARZEC
„Dziewczyny z naszej ferajny” Złożenie życzeń i wręczenie słodkich upominków.
Dzień wiosny- „Wiosenny playback show”
*Akcja „Nie samą nauką żyje szkoła”-
Dzień w zieleni, jako integracja środowiska uczniowskiego.
R. Chawchunowicz
M. Sarkan
P. Suchanecki
A. Bierła,
M. Borkowska
wychowawcy klas VII, VIII
KWIECIEŃ
· Odżywiam się zdrowo”:
· prelekcje na temat zdrowego trybu życia z wykorzystaniem TIK
· prezentacje prac uczniowskie.
*Akcja „Nie samą nauką żyje szkoła”- Kreatywne sylfie z jabłkiem, gruszką i pietruszką –jako integracja środowiska uczniowskiego.
A. Bierła
M. Borkowska
wychowawcy i uczniowie kl. IV – VIII
MAJ
Święta majowe – współudział w apelu.
Zainicjowanie akcji pt.: “Wakacyjna oś czasu” – informowanie uczniów o ilości dni w szkole, które zostały do końca roku szkolnego
*Akcja „Nie samą nauką żyje szkoła”- Dzień w dresie- jako integracja środowiska uczniowskiego
R. Chawchunowicz
M. Sarkan
P. Suchanecki
A. Bierła,
M. Borkowska
CZERWIEC
Dzieci-dzieciom (1 czerwca)
*Akcja „Nie samą nauką żyje szkoła”- Dzień skarpetki nie do pary-jako integracja środowiska uczniowskiego.
Święto Patrona Szkoły.
Przygotowanie sprawozdania podsumowującego działania SU w II semestrze.
Opiekun SU
R. Chawchunowicz
M. Sarkan
P. Suchanecki
Opiekunowie Samorządu Uczniowskiego zastrzegają sobie prawo modyfikacji
„Planu Pracy SU” w roku szkolnym 2021/2022.
DZIEŃ CHŁOPAKA W NASZEJ SZKOLE
30 września uroczyście obchodziliśmy Dzień Chłopaka. W tym dniu wszyscy chłopcy z naszej szkoły otrzymali serdeczne życzenia od przedstawicielek Samorządu Uczniowskiego. Dodatkowo każdy z nich dostał coś słodkiego. Były to lizaki z określeniem cech charakteru. Nasi chłopcy z uśmiechem odbierali życzenia i małe upominki. Jak przystało na prawdziwych mężczyzn większość z nich skorzystała z propozycji opiekunów samorządu i do szkoły przyszła odświętnie ubrana- w koszuli, krawacie lub muszce. Cieszymy się, że nasza inicjatywa spotkała się z tak dużym zainteresowaniem. Chłopcom życzymy wielu przygód, humoru na co dzień i spełnienia wszystkich marzeń.
Opiekunowie SU